niedziela, 18 marca 2012

Nowa twarz marketingu internetowego

Od dawna już wiadomo, iż o klientów trzeba dbać. Zasady te są dobrze znane w niejednej działalności promocyjnej. Identycznie jest i przy okazji marketingu internetowego. Na marketing webowy składa się sporo interesujących procedur, które w całości wznoszą siatkę zespołowych zależności.

Czasem przypomina to pajęczą sieć, w którą co i rusz wplątują się jacyś interesanci, czasem nawet zupełnie przy okazji. Interesujące jest jednak to, że znacznie częściej pozycjonowanie portali webowych wliczane jest do gatunku marketingu webowego. Pozycjonowanie ma na celu takie podrasowanie wybranej platformy sieciowej, żeby wspięła się ona jak najwyższą pozycję w rankingach przeszukiwania.

 Czy przypadkiem nie budzi to pewnych skojarzeń ze znanym z supermarketów merchandesignem? W najwyższym stopniu pociągający artykuł powinien umieścić się na poziomie głowy, czyli jak można się domyślać na najwyższych regałach. Tak samo jest i z rezultatami wyszukiwania w wyszukiwarkach sieciowych. Najbardziej odpowiadające wortale sieciowe lokują się na pierwszych pozycjach. Jednakże jest to fałszywa informacja, która przychodzi do nas, łatwowiernych odbiorców. Podobnie jak w hipermarkecie, tak i serwisy sieciowe wypada starannie dobierać według własnych wymagań. Nie zawsze bowiem to, co stoi na wyższej półce, jest wartościowym dla nas produktem.

Właściciele sklepów i wortali www chcą wyręczyć potencjalnych interesantów proponując im z reguły najdroższe artykuły, na jakich chcą jak najwięcej zyskać. Kluczem jest więc zwracać na to uwagę i umiejętnie poczynać własnymi wyborami, tak samo kupując puszkę coli, jak i wybierając stronę webową, z jakiej potrzebujemy dowiedzieć się czegoś na pożądany przez nas temat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz